Mobiljegy gyakran ismételt kérdések
Általános kérdések
Mi az a közlekedési mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy, mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság, melyet a szerződött viszonteladók mobilapplikációin keresztül lehet elérni. Az applikációkhoz kapcsolódó közvetlen szolgáltatásokat a viszonteladók, az érvényes mobiljeggyel igénybe vehető utazási szolgáltatást a BLAGUSS AGORA Kft. biztosítja.
Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
Az applikáció Android vagy iOS operációs rendszerű telefonra telepíthető a Google Play, App Store és egyes applikációk az AppGallery áruházból is. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen ez az applikáció használatakor szükséges. Ezenkívül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív mobil adatkapcsolattal, azaz mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen az utazás során. További információkért kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Hogyan fizethetek?
A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Csak magánszemély nevére vagy cég (munkáltató nevére is kérhetek számlát?
Mindkettőre van lehetőség. Fontos azonban, hogy a tanuló- és nyugdíjasbérletekről cég nevére szóló számlát nem lehet kiadni.
Hogyan kapom meg a számlát?
A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a számlázási metódus eltérhet (pl. egyes szolgáltatók a tárgyhót követő hónap 10. napjáig állítanak ki számlát, más szolgáltatók a vásárlást követően azonnal). Számlázással kapcsolatos bővebb információért kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Mi a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén?
A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített vonaljegyet, továbbá a napijegyet és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználói fiókba.
Másik applikációt szeretnék használni. Át lehet helyezni a már megvásárolt jegyet, bérletet egyik applikációból a másikba?
Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.
Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendőm?
Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegye vagy bérlete már érvényes volt, kérjük, fáradjon be a BLAGUSS AGORA ügyfélszolgálatára, ahol az új igazolvány bemutatását követően munkatársaink módosítják az igazolványszámot. Ha a napijegye vagy a bérlete még nem volt érvényes az igazolványszám megváltozásakor, akkor váltsa vissza azt az applikációban, és ismét vásárolja meg úgy, hogy az új igazolványszámot adja meg.
Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, az Ön által használt applikációban jelzett elérhetőségeken érdeklődjön.
Regisztráció
Mindenképpen szükség van regisztrációra?
Igen, a közlekedési mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor, ha már rendelkezik az általa használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újra regisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik, a BLAGUSS AGORA Kft-nek arra nincs ráhatása.
Honnan tölthető le az applikáció?
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalán megtalálható az összes olyan alkalmazás – beleértve a viszonteladók alkalmazásait is –, amelyekben elérhető a mobiljegy. Kérjük, az alkalmazások közül válassza ki, majd töltse le a megfelelőt. https://mobiljegy.nmzrt.hu/
Nem érkezett meg a regisztráció megerősítésére szolgáló e-mail / rossz e-mail-címet adtam meg. Mi a teendő?
Regisztrációs problémák esetén érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. A BLAGUSS AGORA Kft. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben.
Hogyan törölhetem a regisztrációmat?
A regisztráció törlésének részleteiről érdeklődjön a használt applikáció üzemeltetőjénél. A BLAGUSS AGORA Kft. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben, tehát azok törlésében sem.
Vásárlás
Hogyan vásárolhatok és milyen adatokat kell megadnom?
Az applikációban válassza ki az Önnek megfelelő jegyet vagy bérletet, adja meg a vásárláshoz szükséges adatokat (érvényességi idő, igazolvány típus, igazolványszám vagy adott esetben darabszám), ezt követően tudja kifizetni a termékeket. Amennyiben bankkártyával fizet, kártyaadatait a bank biztonságos fizetési felületén kell megadnia. A vásárlás során aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel kell rendelkeznie.
A közlekedési mobiljegyek ára különbözik a papíralapú jegyek, bérletek árától?
Nem.
Hol találom a megvásárolt jegyemet vagy bérletemet?
Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesség megkezdését követően (ami bérletek esetében legkorábban a sikeres fizetést követő 2 perc) automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.
Másnak is vehetek jegyet, bérletet?
Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat menetjegyet, napijegyet, akár bérletet is ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy a bérleteket és jegyeket elsőajtós felszálláskor a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni! Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is. Ezzel a megoldással ezért csak akkor javasolt élni, ha technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg a jegyüket, bérletüket, és mindig együtt utaznak. Mindezeket figyelembe véve, a gördülékenyebb használat érdekében azt javasoljuk, hogy mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja mobiljegyét, bérletét.
Lehet-e elővételben vásárolni?
Igen. Ugyanakkor a jegyek a vásárlástól számított 30 napon túl nem használhatók fel és nem válthatók vissza.
Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
Érvényességük kezdete előtt igen, azt követően nem.
Ki lehet-e cserélni a közlekedési mobiljegyet?
Nem. De a fel nem használt vagy még nem érvényesített jegyeket 30 napon belül, vissza lehet váltani az applikációban.
Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
Ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be. Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjasbérlet, ezért azok meg sem jelennek.
Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet. A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről értesítést kap a vásárlás pillanatában), a bank akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan feloldja. Ezzel kapcsolatban kérjük, forduljon számlavezető bankjához.
Utazás
Azonnal használhatom megvásárolt jegyemet, bérletemet?
A menetjegyek és a 24 órás jegyek a sikeres fizetést és azt követő érvényesítés után azonnal felhasználhatók utazásra. A bérletek a vásárlást követő 2 perc késleltetési időt követően, a rajtuk feltüntetett időpontokban használhatók utazásra.
Minden utazáskor külön kell érvényesítenem jegyemet, bérletemet?
A bérleteket nem kell külön érvényesíteni, ebben nincs változás a papíralapú változatokéhoz képest. Azonban az első ajtós rendben közlekedő járatokon igazolni kell a jegy vagy a bérlet érvényességét (erről az Ellenőrzés pontban olvashat).
Mi a teendő, ha elsőajtós járatra szállok?
Első ajtós felszálláshoz válassza ki a már megvásárolt jegyet, napijegyet vagy érvényes bérletet. Ezután nyomja meg a „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a járművezetőnek.
Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, bérletem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil adatkapcsolatom?
Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve mobil adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét vagy bérletét, emiatt a járművezető vagy az ellenőrző személyzet megtagadhatja a részvételt az utazásban, illetve jegyellenőreink pótdíjazhatják.
Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy a kiválasztott jegy ezen a vonalon nem érvényes. Mi ennek az oka, mi a teendőm?
Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha olyan jeggyel vagy bérlettel szeretne utazni, amelyik Szombathely helyi közösségi közlekedésében nem érvényes.
Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapja, kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő jegyet választotta-e ki.
Ellenőrzés
Hogyan ellenőrzik a jegyemet, bérletemet?
Első ajtós felszállásnál a járművezető szemrevételezéses ellenőrzést végez. Válassza ki a már megvásárolt jegyet, napijegyet vagy érvényes bérletet. Ezután nyomja meg a „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a járművezetőnek.
Mit kell felmutatnom az ellenőrnek?
Jegyellenőri jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutassa be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.
Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyemet?
Csak a bérletek esetében van erre mód. A pótdíjazás-ügyintézéssel kapcsolatos bővebb információért és elérhetőségért kérjük, forduljon az ügyfélszolgálathoz.