Gyakran ismételt kérdések

Mobiljegy – Általános kérdések

A közlekedési mobiljegy, mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság, melyet a szerződött viszonteladók mobilapplikációin keresztül lehet elérni. Az applikációkhoz kapcsolódó közvetlen szolgáltatásokat a viszonteladók, az érvényes mobiljeggyel igénybe vehető utazási szolgáltatást a BLAGUSS AGORA Kft. biztosítja.

Az applikáció Android vagy iOS operációs rendszerű telefonra telepíthető a Google Play, App Store és egyes applikációk az AppGallery áruházból is. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen ez az applikáció használatakor szükséges. Ezenkívül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív mobil adatkapcsolattal, azaz mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen az utazás során. További információkért kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Mindkettőre van lehetőség. Fontos azonban, hogy a tanuló- és nyugdíjasbérletekről cég nevére szóló számlát nem lehet kiadni.

A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a számlázási metódus eltérhet (pl. egyes szolgáltatók a tárgyhót követő hónap 10. napjáig állítanak ki számlát, más szolgáltatók a vásárlást követően azonnal). Számlázással kapcsolatos bővebb információért kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívvá válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített vonaljegyet, továbbá a napijegyet és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználói fiókba.

Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.

Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegye vagy bérlete már érvényes volt, kérjük, fáradjon be a BLAGUSS AGORA KFT. ügyfélszolgálatára, ahol az új igazolvány bemutatását követően munkatársaink módosítják az igazolványszámot. Ha a napijegye vagy a bérlete még nem volt érvényes az igazolványszám megváltozásakor, akkor váltsa vissza azt az applikációban, és ismét vásárolja meg úgy, hogy az új igazolványszámot adja meg.

Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, az Ön által használt applikációban jelzett elérhetőségeken érdeklődjön.

Mobiljegy – Regisztráció

Igen, a közlekedési mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor, ha már rendelkezik az általa használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újra regisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik, a BLAGUSS AGORA Kft-nek arra nincs ráhatása.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalán megtalálható az összes olyan alkalmazás – beleértve a viszonteladók alkalmazásait is –, amelyekben elérhető a mobiljegy. Kérjük, az alkalmazások közül válassza ki, majd töltse le a megfelelőt. https://mobiljegy.nmzrt.hu/ 

Regisztrációs problémák esetén érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. A BLAGUSS AGORA Kft. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben.

A regisztráció törlésének részleteiről érdeklődjön a használt applikáció üzemeltetőjénél. A BLAGUSS AGORA Kft. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben, tehát azok törlésében sem.

Mobiljegy – Vásárlás

Az applikációban válassza ki az Önnek megfelelő jegyet vagy bérletet, adja meg a vásárláshoz szükséges adatokat (érvényességi idő, igazolvány típus, igazolványszám vagy adott esetben darabszám), ezt követően tudja kifizetni a termékeket. Amennyiben bankkártyával fizet, kártyaadatait a bank biztonságos fizetési felületén kell megadnia. A vásárlás során aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel kell rendelkeznie.

A közlekedési mobiljegyek ára NEM különbözik a papíralapú jegyek, bérletek árától.

Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesség megkezdését követően (ami bérletek esetében legkorábban a sikeres fizetést követő 2 perc) automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.

Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat menetjegyet, napijegyet, akár bérletet is ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy a bérleteket és jegyeket elsőajtós felszálláskor a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni! Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is. Ezzel a megoldással ezért csak akkor javasolt élni, ha technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg a jegyüket, bérletüket, és mindig együtt utaznak. Mindezeket figyelembe véve, a gördülékenyebb használat érdekében azt javasoljuk, hogy mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja mobiljegyét, bérletét.

Igen. Ugyanakkor a jegyek a vásárlástól számított 30 napon túl nem használhatók fel és nem válthatók vissza.

Érvényességük kezdete előtt igen, azt követően nem.

Nem. De a fel nem használt vagy még nem érvényesített jegyeket 30 napon belül vissza lehet váltani az applikációban.

Ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be. Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjasbérlet, ezért azok meg sem jelennek.

Először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet. A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről értesítést kap a vásárlás pillanatában), a bank akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan feloldja. Ezzel kapcsolatban kérjük, forduljon számlavezető bankjához.

Mobiljegy – Utazás

A menetjegyek és a 24 órás jegyek a sikeres fizetést és azt követő érvényesítés után azonnal felhasználhatók utazásra. A bérletek a vásárlást követő 2 perc késleltetési időt követően, a rajtuk feltüntetett időpontokban használhatók utazásra.

A bérleteket nem kell külön érvényesíteni, ebben nincs változás a papíralapú változatokéhoz képest. Azonban az első ajtós rendben közlekedő járatokon igazolni kell a jegy vagy a bérlet érvényességét (erről az Ellenőrzés pontban olvashat).

Első ajtós felszálláshoz válassza ki a már megvásárolt jegyet, napijegyet vagy érvényes bérletet. Ezután nyomja meg a „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a járművezetőnek.

Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve mobil adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét vagy bérletét, emiatt a járművezető vagy az ellenőrző személyzet megtagadhatja a részvételt az utazásban, illetve jegyellenőreink pótdíjazhatják.

Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha olyan jeggyel vagy bérlettel szeretne utazni, amelyik Szombathely helyi közösségi közlekedésében nem érvényes.
Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapja, kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő jegyet választotta-e ki.

Mobiljegy – Ellenőrzés

Első ajtós felszállásnál a járművezető szemrevételezéses ellenőrzést végez. Válassza ki a már megvásárolt jegyet, napijegyet vagy érvényes bérletet. Ezután nyomja meg a „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a járművezetőnek.

Jegyellenőri jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutassa be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.

Csak a bérletek esetében van erre mód. A pótdíjazás-ügyintézéssel kapcsolatos bővebb információért és elérhetőségért kérjük, forduljon az ügyfélszolgálathoz.

Jegy- és bérletautomata – Gyakori kérdések

Az automatáknál kizárólag érintéses fizetésre alkalmas bankkártyával történő fizetésre van lehetőség.

Az itt letölthető adatlapot pontosan kitöltve juttassa el nekünk e-mail-üzenetben az info@blaguss-szombathely.hu címre, vagy leadhatja személyesen az Éhen Gyula téri forgalmi irodában, illetve bármelyik partnerünknél.

NEM, csak az autóbuszokon elhelyezett automatákból, a kedvezményes időszakokban van lehetőség kedvezményes vonaljegy vásárlásásra, érintéses fizetésre alkalmas bankkártyával.

Az automatán válassza ki az Önnek megfelelő bérletet, majd adja meg a szükséges igazolvány számát. (tanuló bérlet esetén diákigazolvány, a többi bérlet esetén személyigazolvány vagy egyéb fényképes igazolvány)

Igen, a megfelelő igazolványszám megadásával.

Gyermek menetjegy a betöltött 6 és 14 év közti gyermekek részére váltható bármilyen célú utazásra.

Az elővételben megvásárolt menetjegy csak a rajta szereplő lejárati időpontig használható fel utazásra (az érvényességi idő a vásárlás napjától számított 6 hónap). A lejárt jegyek nem visszaválthatóak!

Telefonon: +36 20 470 1084, e-mail üzenetben: info@blaguss-szombathely.hu)
További információk

A bérlet az érvényességének kezdete előtt 20% kezelési költség ellenében váltható vissza. A bérlet érvényességének kezdete után már nincs lehetőség visszaváltásra.

A jegyek visszaváltására az utazásra még fel nem használt jegyek esetében van lehetőség, 20% kezelési költség ellenében, amennyiben a menetjegy érvényes (utazásra felhasználható).

Amennyiben vásárláskor a jegy vagy bérlet hibásan került kiállításra, abban az esetben kezelési költség nélkül kicseréljük azonos típusú bérletre / jegyre. Egyéb esetben (gyűrődés, laminálás, mosás…) 20% kezelési költség ellenében lehetséges a csere.

Autóbusz-fedélzeti automata – Gyakori kérdések

A buszon lévő automatánál kizárólag érintéses fizetésre alkalmas bankkártyával való fizetésre van lehetőség.

Az autóbuszokon elhelyezett jegykiadó automatából vonaljegyet, kedvezményes vonaljegyet, gyermek vonaljegyet, valamint napijegyet lehet vásárolni, érintéses fizetésre alkalmas bankkártya segítségével.

Autóbuszvezetőinknél nincs lehetőség jegyvásárlásra, viszont rendelkezésre állnak a buszon automaták, amelyeken vonaljegyet, kedvezményes vonaljegyet, gyermek vonaljegyet, valamint napijegyet lehet vásárolni érintéses fizetésre alkalmas bankkártyával.

További információk

NEM, az autóbuszon vásárolt jegyek /kivéve a napijegy/ csak az adott járatra érvényesek, egyszeri utazásra.

NEM, csak az autóbuszokon elhelyezett automatákból, a kedvezményes időszakokban van lehetőség kedvezményes vonaljegy vásárlásásra, érintéses fizetésre alkalmas bankkártyával.

Kedvezményes menetjegy csak autóbuszon váltható, kizárólag munkanapokon 8 és 12 óra között, munkanapokon 19 óra és üzemzárás között, valamint szabad- és munkaszüneti napokon teljes üzemidőben megkezdett utazások esetén használható. Elővételben nem vásárolható.

Gyermek menetjegy a betöltött 6 és 14 év közti gyermekek részére váltható bármilyen célú utazásra. Elővételben és az autóbuszon váltható jegyfajta.

Az automatával kapcsolatos hibákat és észrevételeket, kérjük az autóbusz-vezető felé jelezze!